1. آقاگلزاده، فردوس. (1385). تحلیل گفتمان انتقادی. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
2. آقاگلزاده، فردوس و مریمالسادات غیاثیان. (1386). رویکردهای غالب در تحلیل گفتمان انتقادی. زبان و زبانشناسی. شماره 3.
3. آقاجانی، زهرا. (1393). تحلیل نشانهشناختی فیلم بدون دخترم هرگز. نقد ادبی. سال 1. شماره 1.
4. بشیر، حسن و علی اسکندری. (1392). بازنمایی خانواده ایرانی در فیلم سینمایی یه حبه قند. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران. دوره ششم. شماره 2.
5. توسلی، مجید و بشیر اسماعیلی. (1392). بررسی جایگاه سینمای هالیوود در دیپلماسی رسانهای آمریکا: بازنمایی، هژمونی فرهنگی و پیشبرد. فصلنامه تحقیقات سیاسی بینالمللی. شماره شانزدهم.
6. جمادی، سیاوش. (1388). صنعت فرهنگ و رسانههای تکنیکی. ماهنامه حکمت و معرفت. شماره 4.
7. خسروی، کمال. (1395). نقد دیالکتیک دستگاهمند؛ همراه با آثاری از هانس ـ گئورگ بکهاوس، هلموت رایشلت، ولفگانگ فریتزهاگ. تهران: نشر چشمه.
8. دبیرمقدم، محمد. (1387). زبانشناسی نظری: پیدایش و تکوین دستور زایشی. تهران: انتشارات سخن.
9. دیویس، تونی. (1393). اومانیسم. عباس مخبر. چاپ پنجم. تهران: نشر مرکز.
10. راودراد، اعظم و معصومه تقیزادگان. (1392). سپیده یا الی....؟ خوانش انتقادی فیلم درباره الی. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات. سال نهم. شماره 31.
11. ژیژک، اسلاوی. (1393). عینیت ایدئولوژی. علی بهروزی. چاپ دوم. تهران: طرح نو.
12. سلطانی گردفرامرزی، مهدی و عبدالله بیچرانلو. (1391). بازنمایی مصرف در فیلمهای سینمایی دوره دفاع مقدس. فصلنامه مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات. سال سیزدهم. شماره 17.
13. سلطانی، سیدعلیاصغر. (1384). قدرت، گفتمان و زبان؛ سازوکارهای جریان قدرت در جمهوری اسلامی ایران. تهران: نشر نی.
14. سیس، تئودور. (1393). لوراکس. رضی هیرمندی. چاپ سوم. تهران: انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
15. سیس، تئودور. (1395). لوراکس. مریم کاظمی. چاپ دوم. تهران: آشنایی.
16. شیرینی، اکبر. (1386). تأثیر عوامل گفتمانی بر تجلی عناصر زبانی در متون مطبوعاتی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور تهران.
17. شیرینی، اکبر. (1397). بررسی راهکارهای مصرفگرایی در گفتمان جهانیسازی: مطالعه موردی سینمای کودکان و نوجوانان هالیوود. پایاننامه دکتری. دانشگاه پیام نور تهران.
18. شیرینی، اکبر؛ مریمالسادات غیاثیان؛ علی افخمی و محمدرضا احمدخانی. (1397). تحلیل پویانمایی آقای فاکس شگفتانگیز براساس رویکرد چندوجهیت. دوماهنامه جستارهای زبانی. جلد 9. شماره 2.
19. فالزن، کریستوفر. (1382). فلسفه به روایت سینما. ناصرالدین تقویان. تهران: قصیدهسرا.
20. فـرکلاف، نورمن. (1379). تحلـیل انتقادی گـفتمان. گـروه مترجمـان. تـهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
21. فهیم، منصور و آزاده نادریجم. (1391). تحلیل گفتمانی فیلمنامه فیلم کافه ستاره. مجله زن در فرهنگ و هنر. دوره 4. شماره 4.
22. قنبری برزیان، علی. (1396). تأثیر فراغت مجازی و بازیهای رایانهای بر هویت دینی نوجوانان. مطالعات فرهنگ ارتباطات. دوره 18. شماره 39.
23. محمدپور، احمد. (1391). مطالعه نشانهشناختی بازنمایی زن در فیلمهای سینمایی ایران؛ مطالعه موردی: فیلمهای سگگشی، چهارشنبهسوری و کافه ترانزیت. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات. سال هشتم. شماره 29.
24. یاراحمدی، لطفالله. (1383). گفتمانشناسی رایج و انتقادی. تهران: هرمس.
25. Azaini, A. A. M. & Y. A. A. Khaled. (2017). Examining the Effectiveness of Animated Cartoon as Brand Awareness in TV Advertisement: Evidence from Survey in Malaysia and Jordan. International Journal ov Bussiness and Society. 18(3).
26. Bernstein, B. (1971). Class, Codes and Control: Theoretical Studies towards a Sociology of Language. London: Routledge & Kegan Paul.
27. Bizzell, P. & B. Herzberg. (2000). The Rhetorical Tradition: Readings from Classical Times to the Present. NY: Bedford/St. Martin’s.
28. Bourdieu, P. (1997). Outline of a Theory of Practice. Cambridge: Cambridge University Press.
29. Bucholtz, M. (2011). Race and the Re-Embodied Voice in Hollywood Film. Language and Communication. 31(3).
30. Cap, P. (2005). Language and Legitimization: Developments in the Proximization Model of Political Discourse Analysis. Lodz Papers in Pragmatics 1. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
31. Cap, P. (2013). Proximization: the Pragmatics of Symbolic Distance Crossing. Amsterdam: John Benjamins.
32. Chappell, S. G. (2013). Plato on Knowledge in the Theaetetus. The Stanford Encyclopedia of Philosophy. Stanford: Stanford University Press.
33. Chilton, P. (2004). Analysing Political Discourse: Theory and Practice. London: Routledge.
34. Chilton, P. (2011). Still something missing in CDA. Discourse Studies. No. 13.
35. Crogan, P. (2017). San Andreas and the Spiraling of the Analogico-Digital Animated image. Animation: An Interdisciplinary Journal. 12(3).
36. Dowing, M. (1997). Language and Function. Bloomington: Indiana University Press.
37. Fairclough, N. (1989). Language and Power. London: Longman.
38. Fairclough, N. (1992). Discourse and Social Change. London: Polity Press.
39. Fairclough, N. (1993). Critical Discourse Analysis and the Marketisation of Public Discourse. Discourse and Society. 4(2).
40. Giddens, A. (1991). Modernity and Self-Identity. Cambridge: Polity.
41. Givon, T. (1984). Syntax: A Functional-Typological Introduction. Vol. 2. Amsterdam: John Benjamins.
42. Halliday, M. A. K. (1985). An Introduction to Functional Grammar. London: Edward Arnold.
43. Harris, Z. (1952). Discourse Analysis. Language.
44. Hetter, K. (2012). Is the Lorax Message What People Need? Cable News Network. Retrieved from http: //www.cnn.com/2012/03/13/living/lorax-movie/index.html.
45. Ingram, D. (2004). Green Screen: Environmentalism and Hollywood Cinema. Exeter: University of Exeter.
46. Ivans, K. (2007). Passivization. New York: Verso.
47. Kellner, D. (1995). Media culture. New York, NY: Routledge.
48. Kline, D & T. R. Cole. (2018). Toward a New Humanism in the Age of Anthropogenic Climate Change: On Sylvia Wynter. Encyclopedia of Anthropocene. No. 4.
49. Lakoff, G. (1987). Women, Fire and Dangerous Things: What Categories Reveal about the Mind. Chicago, IL: University of Chicago Press.
50. May, T. (1993). Aspects of Repetition in Discourse. Working Papers in Linguistics. . Melbourne: University of Melbourne.
51. McDonagh, P. & P. Brereton. (2010). Screening not Greening: An Ecological Reading of the Greatest Business Movies. Journal of Macromarketing. 30(2).
52. Moore, E. E. (2015). Green Screen or Smokescreen? Hollywood’s Messages about Nature and the Environment. Environmental Communication. https://doi.org/10.1080/17524032.2015.1014391.
53. Nash Information Services. (2017). 2016 Domestic Grosses. Retrieved from http://www.boxofficemojo.com/yearly/chart/?view2=worldwide&yr=2016.
54. Paik, P. Y. (2016). A Tale Humans Cannot Tell: on Jin-Roh: The Wolf Brigade. Animation: an Interdisciplinary Journal. 11(1).
55. Perea, K. (2017). Girls Cartoons and the Role of Women as Television Executives in the 1990s. Refractory: A Journal of Entertainment Media. No. 29.
56. Perea, K. (2018). Gender and Cartoons from Theaters to Television: Feminist Critique of the Early Years of Cartoons. Animation: An Interdisciplinary Journal. 13(1).
57. Rovello, G.; S. Brambilla; G. Cesana. & M. A. Riva. (2016). Omar Sharif, Doctor Zhivago and Hollywood Interpretation of AMI. Animation: An Interdisciplinary Journal. No. 214.
58. Searle, J. (2010). Making the Social World. Oxford: Oxford University Press.
59. Seuss, G. T. (1971). The Lorax. New York: Random House.
60. Slence, D. F. R. (2014). Human Rights, Religion, and Violence: Strategies of Moroccan Activists Fighting Violence Against Women. Social and Behavioral Sciences. No. 161.
61. Steinberg, M. (2017). Media Mix Mobalization: Social Mobalization and Yo-Kai Watch. Animation: An Interdisciplinary Journal. 12(3).
62. Van Dijk, T. A. (1998). Ideology: An Interdisciplinary Approach. London: Sage.
63. Van Dijk, T. A. (2006). Discourse and Manipulation. Discourse & Society. 17(3).
64. Van Dijk, T. A. (2008a). Discourse and context. A sociocognitive approach. Cambridge, UK New York: Cambridge University Press.
65. Van Dijk, T. A. (2016). Sociocognitive Discourse Studies. Chapter to Appear in Handbook of Discourse Analysis. J. Richardson & J. Flowerdew. (Eds). London: Routledge.
66. Van Leeuwen, T. (1996). The Representation of Social Actors. In Text and Practice. C. R. Caldas (Ed.). London: Routledge.
67. Wodak, R. (2007). Pragmatics and Critical Discourse Analysis: A Cross-Disciplinary Analysis. Pragmatics and Cognition. No. 15.
68. Yang, Sh.; Sh. Lin; J. R. Carlson. & W. T. Ross. (2016). Brand Engagement on Social Media: Will Firms’ Social Media Efforts Influence Search Engine Advertising Effectiveness?. Journal of Marketing Management. 32(5–6).