1. افروز، غلامعلی؛ قوام ملتفت؛ شهلا البرزی؛ مسعود غلامعلی لواسانی؛ عباسعلی حسین خانزاده و سمیهسادات ساداتی. (1386). اثربخشی آموزش مهارتهای خودنظم بخشی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان نابینا. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی. 7(2).
2. توکلیزاده، جهانشیر. (1387). بررسی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر وضعیت سلامت روانی، سبک اسناد و خودکارآمدی دانشآموزان پسر سال دوم راهنمایی شهر مشهد. پایاننامه دکتری. دانشگاه علامه طباطبایی.
3. قریشی، منصوره و معصومه بهبودی. (1396). اثربخشی آموزش واقعیت درمانی گروهی بر تنظیم هیجان و افزایش خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر. فصلنامه سلامت اجتماعی. 4(3).
4. توکلی، محمدعلی. (1392). بررسی شیوع اهمالکاری تحصیلی در بین دانشجویان و ارتباط آن با ویژگیهای جمعیتشناختی، ترجیح زمان مطالعه و هدف از ورود به دانشگاه. فصلنامه روانشناسی تربیتی. 28(9).
5. شمسالاحراری، مینا؛ مجید صفارینیا و حسین زارع. (1389). تأثیر مهارتهای غلبه بر سهلانگاری بر سهلانگاری و عملکرد تحصیلی. فصلنامه روانشناسی تربیتی. 17(6).
6. کری. جرالد. (1393). نظریه و کاربست مشاوره گروهی. کیانوش زهراکار و همکاران. تهران: انتشارات ویرایش.
7. محمدزاده، مهشید؛ الهام فریبرزی و محمد محمدیپور. (1395). تأثیر آموزش گروهی مبتنی بر واقعیت درمانی بر خودتنظیمی تحصیلی و جهتگیری هدفی دانشآموزان. سومین کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم.
8. محسنزاده، فرشاد؛ زهرا جهانبخشی و حسین کشاورزافشار. (1394). تأثیر واقعیتدرمانی بر کاهش سهلانگاری تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی. 19(5).
9. نیکبخت، الهام؛ محمدسعید عبدخدائی و حسین حسنآبادی. (1393). اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر افزایش انگیزش تحصیلی و کاهش اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره. دانشگاه فردوسی مشهد. 3(2).
10. نکوئی، بیوک. (1378). رابطه خلاقیت، باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودنظمبخش با پیشرفت تحصیلی. مجله استعدادهای درخشان. 8(2).
11. Aitken, M. E. (1982). Apersonality Profile of the College Student Procrastinatior. Dissertation Abstracts International. No. 43.
12. Azevedo, R. (2009). Theoretical, Conceptual, Methodological, and Instructional Issues in Research on Metacognition and Selfregulated Learning: A discussion. Metacognition and Learning. 4(1).
13. Dembo, M. H. & M. J. Eaton. (2000). Self –Regulation of Academic Learning in Middle –Level Schools. The Elementary School Journal. Vol. 100. No. 5.
14. Glasser, W. (1992). The Quality School. New York: HarperCollins.
15. Glasser, W. & R. Wubbolding. (1995). Reality Therapy. In R. Corsini & D. Wedding (Eds). Current Psychotherapies (5th ed.) (pp. 293-321). Itasca, Il: F. E. Peacock.
16. Glick, D. M. & S. M. Orsillo. (2015). An Investigation of the Efficacy of Acceptance-Based Behavioral Therapy for Academic Procrastination. Journal of Experimental Psychology: General. 144(2).
17. Hen, M. & M. Goroshit. (2018). The Effects of Decisional and Academic Procrastination on Students’ Feelings toward Academic Procrastination. Springer: Current Psychology (New Brunswick, N.J). https://doi.org/10.1007/s12144-017-9777-3.
18. Howatt, W. A. (2001). The Evolution of Reality Therapy to Choice Theory. International Journal of Reality Therapy. Vol. XXV. No. 1.
19. Howell, A. J.; D. C. Watson; R. A. Powell. & K. Buro. (2006). Academic Procrastination: the Pattern and Correlates of Behavioral Postponement. Personality and Individual Differences. No. 40.
20. Ifenthaler, D. (2012). Determining the Effectiveness of Prompts for Self-Regulated Learning in Problem-Solving Scenarios. Educational Technology & Society. 15(1).
21. Janssen, J. (2015). Academic Procrastination: Prevalence among High School and Undergraduate Student and Relationship to Academic Achievement. Doktora Tezi. Georgia State University.
22. kim, J. (2005). Effectivness of Reality Therapy Program for Schizophrenic Patients. Journal of Korean Academy of Nursing. Vol. 35. No. 8.
23. Klassen, R. M.; L .L Krawchuk. & S. Rajani. (2008). Academic Procrastination of Undergraduates: Low Self-Efficacy to Self-Regulate Predicts Higher Levels of Procrastination. Contemporary Educational Psychology. 33(4).
24. Ocak. G. & S. Boyraz. (2016). Examination of the Relation between Academic Procrastination and Time. Journal of Education and Training Studies. Vol. 4. No. 5.
25. Panadero, E. (2017). A Review of Self-Regulated Learning: Six Models and Four Directions for Research. Frontiers in Psychology. 8(442).
26. Park, S. W. & R. A. Sperling. (2012). Academic Procrastinators and Their Self-Regulation. Psychology. 3(1).
27. Pintrich, P. R. (2000). The Role of Goal Orientation Inself- Regulating Learning. In M. Bockarts; P. R. Pintrich & M. Zeinder (Eds.). Handbook of Self Regulation. (pp. 452-502). San Diego: Academic Press.
28. Pintriche, P. R. & E. V. De Groot. (1990). Motivational and Self-Regulated Components of Classroom Academic Performance. Journal of Educational Psychology. No. 82, 33-40.
29. Rothblum, E. D.; L. J. Solomon. & J. Murakami. (1986). Affective, Cognitive, and Behavioral, Differences, between High and Low Procrastinators. Journal of Counseling Psychology. VoL. 33. No. 4.
30. Steel, P. (2007). The Nature of Procrastination: A Meta – Analytic and Theoretical Review of Quintessential Self –Regulatory Failure. Psychological Bulletin.133(1).
31. Swalender Lena ,karin T. (2006). Influences of Family Based Prerequisites, Reading Attitude and Self-Regulation on Reading Ability. Contemporary Educational Psychology. Article in Press. available. www.elsevier/com/locat/psych.
32. Van Eerde, W. (2003). A Meta-Analytically Derived Nomological Network of Procrastination. Personality and Individual Differences. No. 35.
33. Visser, L.; J. Schoonrnboom. & F. Korthagen. (2017). A Field Experimental Design of a Strengths-Based Training to Overcome Academic Procrastination: Short- and Long-Term Effect. Personality and Social Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01949.
34. Walters. A. (2003). Understanding Procrastination from a Self-Regulated Learning Perspective. Journal of Educational Psychology. No. 95.
35. Wang, S. H.; Y. Zhou. & S. H. Yu. (2017). Acceptance and Commitment Therapy and Cognitive–Behavioral Therapy as Treatments for Academic Procrastination. Research on Social Work Practice. 27(1).
36. Zimmerman, B. J. (2000). Attainment of Self-Regulation: A Social Cognitive Perspective. In M. Boekaerts; P. R. Pintrich. & M. Zeidner (Eds.). Handbook of Self-Regulation (pp. 13-39). San Diego, CA: Academic Press.
37. Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a Self-Regulated Learner: An Overview. Theory Into Practice. 41(2).
38. Zimmerman, B. J. (1998). Academic Studying and the Development of Skill: A SelfRegulatory Perspective. Educational Psychologist. No. 33.