1. الوانی، سیدمهدی و محمدرضا مردانی. (1391). طراحی الگوی توسعه آموزش عالی ایران در افق چشمانداز 20 ساله کشور. فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی. شماره 14.
2. امیری فرحآبادی، جعفر؛ محمود ابوالقاسمی و محمد قهرمانی. (1395). آسیبشناسی سیاستپژوهی در نظام آموزش عالی ایران؛ مطالعهای کیفی. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. دوره هشتم. شماره 4.
3. بهادر، نگار. (1371). اثر آموزش بر توزیع درآمد. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده اقتصاد. دانشگاه اصفهان
4. جاودانی، حمید. (1387). بررسی الزامات جهانیشدن و چالشهای اساسی پیش روی آموزش عالی، تحقیقات و فنّاوری. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
5. جوادی، محمدجعفر. (1373). نابرابریهای آموزشی و ابعاد جامعهشناختی آن. مجله پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت. شماره 3.
6. تسلیمی، محمدسعید. (1383). توصیف و تحلیل روند بخش آموزش عالی طی برنامه اول، دوم و سوم توسعه جمهوری اسلامی ایران. تهران: هیئت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی شورایعالی انقلاب فرهنگی.
7. سازمان مدیریت و برنامهریزی. (1394). برنامه ششم توسعه (در دست تدوین). ابلاغیات مقام معظم رهبری. تهران: سازمان مدیریت و برنامهریزی.
8. شورایعالی انقلاب فرهنگی. (1390). سند نقشه جامع علمی کشور. ابلاغیات مقام معظم رهبری. تهران: شورایعالی انقلاب فرهنگی.
9. شورایعالی انقلاب فرهنگی. (1392). سند دانشگاه اسلامی. تهران: شورایعالی انقلاب فرهنگی.
10. قاضینوری، سیدسروش؛ حمید کاظمی؛ سعید روشنی و نیلوفر ردائی. (1394). بررسی اهداف و ابزارهای سیاستی در اسناد مرتبط با علم و فنّاوری. سیاست علم و فنّاوری. سال هفتم. شماره 3.
11. مجمع تشخیص مصلحت نظام. (1383). سیاستهای کلی نظام برای رشد و توسعه علمی و تحقیقاتی کشور. تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام.
12. مجمع تشخیص مصلحت نظام. (1384). سند چشمانداز در افق 1404. ابلاغیات مقام معظم رهبری. تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام.
13. مهدی، رضا. (1392). آیندهپژوهش در آموزش عالی دانشگاه اسلامی، دانشگاه سازگار با محیط و زمینه. فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی. 17(4).
14. نوروززاده، رضا؛ حمید شفیعزاده و شادی روحانی. (1392). ارزیابی و تحلیل بخش علم و فنّاوری قانون برنامه پنجم توسعه از منظر اسناد فرادستی. فصلنامه راهبرد. سال بیست و دوم. شماره 26.
15. وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری. (1388). سند تحول علم و فنّاوری. ابلاغیات مقام معظم رهبری. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری.
16. وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری. (1393). سیاستهای کلی علم و فنّاوری. ابلاغیات مقام معظم رهبری. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری.
17. هوزن، تورستن. (1374). آموزش عالی و قشربندی اجتماعی، یک مقایسه بینالمللی. زهرا گوتاش. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی
18. Adams, P. (2014). Policy and Education. London: Routledge.
19. Antonakis, J. & R. Hooijberg, R. (2007). Cascading Vision for Real Commitment. In R. Hooijberg; J. G. Hunt; J. Antonakis; K. B. Boal & N. Lane (Eds.). Being There Even When You Are Not: Leading Through Strategy, Structures, and Systems. (Vol. 4, Pp. 235-249). Amsterdam: Elsevier Science.
20. Bartkus, B. R.; M. Glassman. & B. Mcafee. (2006). Mission Statement Quality and Financial Performance. European Management Journal. 24(1). 86-94.
21. Blass, E.; A. Jasman. & S. Shelley. (2010). Visioning 2035: the Future of the Higher Education Sector in the UK. Futures. 42(5). 445-453.
22. Centre for Educational Research and Innovation (CERI) (2006). OECD University Futures Scenarios: Education International’s Response. Retrieved April 9, 2015. From: http://download.eiie.org/docs/webdepot/2006_eiworkingpaperonuniversityscenarios_en.pd.
23. Davis, J.; J. Ruhe; M. Lee. & U. Rajadjyaksha. (2007). Mission Possible: Do School Mission Statements Work?. Journal of Business Ethics. No. 70. 99-110.
24. Dougherty, K. J. & E. Hong. (2006). Performance Accountability as Imperfect Panacea: the Community College Experience. In T. Bailey and V. S. Morest (Eds.). Defending the Community College Equity Agenda. Baltimore: Johns Hopkins University Press.
25. Garraway, J. (2016). Future-Orientated Approaches to Curriculum Development: Fictive Scripting. Higher Education Research & Development. 36(1). 102-115.
26. Hitt, M.; R. Ireland. & R. Hoskisson. (2011). Strategic Management. South-Western Cengage. Mason. US.
27. Lee, K. H.; M. Barker. & A. Mouasher. (2013). Is It Even Espoused? an Exploratory Study of Commitment to Sustainability as Evidenced in Vision, Mission, and Graduate Attribute Statements in Australian Universities. Journal of Cleaner Production. No. 48. 20-28.
28. Munck, R. & G. Mcconnell. (2009). University Strategic Planning and the Foresight/Futures Approach: an Irish Case Study. Planning Higher Education. 38(1). 31-40.
29. Rothman, S.; A. Kelly- Woessner. & M. Woessner. (2011). The Still Divided Academy How Competing Visions of Power, Politics, and Diversity Complicate the Mission of Higher Education. New York. Rowman & Littlefield Publishers
30. Stuart, W. & W. Keith. (1996). Spurs to Higher Things? Mission Statements of UK Universities. Higher Education Quarterly. 50(4). 261-294.
31. Waas, T.; A. Verbruggen. & T. Wright. (2010). University Research for Sustainable Development: Definition and Characteristics Explored. Journal of Cleaner Production. 18(7). 629-636.
32. Williamson, B. (2013). The Future of the Curriculum: School Knowledge in the Digital Age. London. Cambridge.
33. Wright, T. (2010). University Presidents’ Conceptualizations of Sustainability in Higher Education. International Journal of Sustainability in Higher Education. 11 (1). 61-73.
34. Yoon, J. (2006). How Team Leaders Use Salient Vision and Self-Sacrifice to Enhance Team Effectiveness. In Shane R. Thye and Edward J. Lawler Eds. Social Psychology of the Workplace. Bingley. Emerald Group Publishing. Pp. 63-87.