@article { author = {Zaeri, Qasem and Rabi’i, Elham}, title = {A Study of Historical and Cultural Trends Affecting Establishment of First New Literary Forms in Iran (Until Constitutional Revolution)}, journal = {}, volume = {8}, number = {31}, pages = {7-36}, year = {2015}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The conditions of possibility for emergence of novel and play, as two literary forms, is contingent upon the formation of a modern subject. Hence, these two literary forms are unknown to the premodern world. Literary modernity brought about changes in the themes, forms and functions of the Persian Language and Literature, particularly the new literary forms turned into known subjects for the Iranian audience. The present paper is an attempt to discuss the establishment of novel and play among Iranian audience in the process of literary modernity, showing that novel and play have been able to establish themselves only by relying on cultural potentials and historical trends of the tradition of Iranian life. The findings of the paper show that literary modernity was initially accepted as a continuation of the literary change stemming from the experience of Iran-Russia wars. Secondly, five main trends helped the establishment of novel and play forms in Iran: first, considering novel and history synonymous and utilizing the Iranian love of history; second, connecting novel and play with the cultural traditions such as imitation and ta'zy-e among Iranians; third, changing the novel characters and indigenizing  them to totally Iranian ones; fourth, introduction of novel and play as continuation of tradition of upbringing and self-purification in the Persian Literature; and fifth, employing familiar themes and traditional stories in play and novels. Foucauldian genealogical gap analysis was employed. The focus of this paper is analysis of literary texts and historical works during the "literary change" stage from the Iran-Russia wars until the Constitutional Revolution and supremacy of "literary modernity".}, keywords = {}, title_fa = {بررسی روند‌های تاریخی و فرهنگی مؤثر بر استقرار نخستین قالب‌‌های ادبی جدید در ایران (تا قبل از انقلاب مشروطه)}, abstract_fa = {شرایط امکانی پیدایی «رمان» و «نمایشنامه» به‌عنوان دو قالب ادبی، محدود و موکول به شکل‌گیری سوژه مدرن است و از این‌رو این دو قالب ادبی برای جهان پیشامدرن، یکسره ناآشنا هستند. «تجدد ادبی» موجب شد تا در مضامین، قالب‌ها و کارکرد زبان و ادبیات فارسی تغییر رخ دهد و خصوصاً قالب‌‌های ادبی جدید به اموری آشنا برای مخاطب ایرانی بدل شود. این مقاله به چگونگی استقرار دو قالب ادبی رمان و نمایشنامه در میان مخاطب ایرانی در جریان تجدد ادبی اختصاص دارد و نشان می‌دهد که رمان و نمایشنامه تنها با اتکا به امکان‌‌های فرهنگی و روند‌های تاریخیِ سنت زندگی ایرانی توانسته‌اند در جامعه ایران استقرار یابند. مقاله نشان می‌دهد که تجدد ادبی بدواً به‌مثابه تداومی از «تحول ادبی» ناشی از تجربه جنگ‌‌های ایران و روس دانسته و پذیرفته شد؛ ثانیاً پنج روند اصلی به استقرار قالب‌‌های رمان و نمایشنامه در میان ایرانیان کمک کردند: نخست: برابرانگاری رمان و تاریخ و بهره‌گیری از روحیه تاریخ‌دوستی ایرانیان؛ دوم: پیوند دادن رمان و نمایشنامه به سنت‌‌های فرهنگی نظیر تقلید و شبیه‌خوانی در میان ایرانیان؛ سوم: تغییر حالات شخصیت‌‌های رمان‌ها و به‌طور کلی ایرانی‌سازی آنها؛ چهارم: معرفی نمایشنامه و رمان به‌مثابه تداومی از سنت تربیت و تهذیب در ادبیات فارسی؛ و پنجم: به‌کارگیری مضامین و حکایات سنتی آشنا در نمایشنامه‌ها و رمان‌ها. برای این کار از شیوه فوکویی تحلیل گسست دیرینه‌شناسانه بهره برده شده و مقاله بر تحلیل متون ادبی و آثار تاریخی در مرحله «تحول ادبی» از دوره جنگ‌‌های ایران و روس تا وقوع انقلاب مشروطه و تفوق «تجدد ادبی» متمرکز است.}, keywords_fa = {دیرینه‌شناسی,تجدد ادبی,رمان,نمایشنامه,قصه‌خوانی,تقلید,جنگ‌‌های ایران و روس,ترجمه درباری,سعدی‌ستیزی}, url = {http://www.jsfc.ir/article_14920.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_14920_d6cbc1fd36a16f7fced515e326398c61.pdf} } @article { author = {Nazarizadeh, Farhad and Mirshah Velayati, Farzaneh}, title = {A Model of Innovation System for Cultural Products}, journal = {}, volume = {8}, number = {31}, pages = {37-72}, year = {2015}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Despite the fact that the Islamic Revolution was essentially a cultural revolution, studies indicate the spread of supply and consumption of foreign cultural products containing unsuitable themes and messages in the society. This situation, on the one hand, marks the emergence of social and cultural changes, and, on the other, shows the weaknesses and unsuitable performances in the policymaking and organization of creation, production and consumption atmosphere of cultural products. Innovation system is a powerful framework for analysis and proposal of solutions to improve the situation of innovation in production of cultural products. “The system of innovation in cultural products” is a system in which the stages of creation of idea, production, sale and consumption of cultural products and even the consequences of post-consumption period are studied systematically and in an integrated manner and also the necessary changes for overcoming the challenges and improving the conditions are offered. The proposed system lays emphasis on some measures as follows: policy integration, prioritization of products, strengthening of research in cultural industries, supporting key individuals and artists, improvement of mechanism for financial and legal support, public education and awareness, setting up cultural industries parks, establishment of clusters and poles of cultural industries, extending corridors for commercialization of cultural products, supporting to small- and medium-size culture-based firms, establishment of the system of futuristic studies, and monitoring the cultural products. Given the vastness of the problem, the present study employed library research (literature and theoretical foundations), case study (experiences of other countries), and qualitative content analysis of the viewpoints of experts to study the problem. The findings were presented in the form of a model of innovation system in cultural products.}, keywords = {Innovation System,Cultural Industries,Cultural Products,Innovation System for Cultural Products}, title_fa = {مدل نظام نوآوری محصولات فرهنگی}, abstract_fa = {به‌‌رغم جان‌مایه فرهنگی انقلاب اسلامی، بررسی‌ها در کشور نشان‏دهنده گسترش عرضه و مصرف محصولات فرهنگی خارجی توأم با مضامین و پیام‌های نامناسب در جامعه است. این وضعیت از سویی بیانگر تغییرات اجتماعی و فرهنگی و از سوی دیگر، نشان‏دهنده ضعف‌ها و عملکرد نامناسب در سیاستگذاری و ساماندهی فضای خلق، تولید، مصرف محصولات فرهنگی است. نظام نوآوری، چارچوبی توانمند برای تحلیل و ارائه راهکار به‌منظور بهبود وضع نوآوری و تولید محصولات فرهنگی است.‏ «نظام نوآوری محصولات فرهنگی» نظامی است که مراحل ایده‌پردازی، تولید، فروش و مصرف محصولات فرهنگی و حتی پیامدهای پس از مصرف را در چارچوبی یکپارچه و نظام‌مند بررسی و تغییرات لازم برای رفع چالش‏ها و ارتقای شرایط را پیشنهاد می‏‏دهد. نظام پیشنهادی، مواردی از این‌دست را مورد تأکید قرار می‏دهد: یکپارچه‌سازی سیاستی، اولویت‌بندی محصولات، تقویت پژوهش‌های صنایع فرهنگی، حمایت از افراد کلیدی و هنرمندان، بهبود سازوکارهای حمایت مالی و قانونی، آموزش و آگاهی‌بخشی عمومی، ایجاد پارک‌های صنایع فرهنگی، ایجاد خوشه‌ها و قطب‌های صنایع فرهنگی، توسعه کریدورهای تجاری‌سازی محصولات فرهنگی، حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط فرهنگ‌بنیان، استقرار نظام آینده‌پژوهی و رصد محصولات فرهنگی. این مطالعه با توجه به گستردگی، برمبنای روشی ترکیبی به‌کمک مطالعات کتابخانه‌ای (ادبیات و مبانی نظری)، مورد کاوی (تجربیات کشورها) و تحلیل محتوای کیفی دیدگاه‌های صاحب‌نظران انجام شده است و نتایج را در قالب الگوی نظام نوآوری محصولات فرهنگی ارائه کرده است.}, keywords_fa = {نظام نوآوری,صنایع فرهنگی,محصولات فرهنگی,نظام نوآوری محصولات فرهنگی}, url = {http://www.jsfc.ir/article_14921.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_14921_9f308553ba33d926c7c941d09e0aae49.pdf} } @article { author = {Razavizadeh, Neda and Ghafarian, Elaheh and Akhlaqi, Ameneh}, title = {Grounds for Low Child Seeking and Delay in Child Bearing (Case Study: Mashhad Women)}, journal = {}, volume = {8}, number = {31}, pages = {73-98}, year = {2015}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The fall of the fertility rate to below replacement level has created some concerns about its long-term consequences in the country. One of the reasons for this decline is the change in the child bearing behavior of the couples during the past two decades. The present paper was conducted through qualitative research by employing semi-structured in-depth interviews. The interpretations, beliefs and perceptions of women of Mashhad City about their decisions and performances with regard to giving birth to children, particularly their inclination towards limited number of children and delay in giving birth to children, were studied. The findings indicate that giving birth to children is discussed between the couples after the beginning of their marital life. The relatives normally try to interfere in the marital life of the couples, but such attempts are often not much effective. The child-centered concerns (raising of children) and also parents-centered concerns (economic, welfare and limiting concerns) cause lower number of children and delay in child bearing. Also some subjective and objective grounds such as considering low number of children as a value and institutional measures encouraging low number of children persuaded couples to reproduce few children. The respondents were doubtful about official incentives and defended personal plans for giving birth to children. Among the advantages of child bearing, mention was made of giving meaning to life as well as psychological and instrumental (removal of loneliness) advantages, particularly in old age. The most significant disadvantage of giving birth to children among women studied in this research was limitation of their interactions and limitations in the way of their personal development.}, keywords = {Family planning,child bearing,Low Number of Children,Population Control}, title_fa = {زمینه‌های کم فرزندطلبی و تأخیر در فرزندآوری مورد مطالعه: زنان مشهد}, abstract_fa = {کاهش نرخ باروری به زیر سطح جانشینی نگرانی‌هایی را در مورد آثار بلندمدت این کاهش در کشور برانگیخته است. یکی از دلایل این کاهش تغییر رفتار زوجین در فرزندآوری در دو دهه اخیر بوده است. مطالعه حاضر به‌روش کیفی و با استفاده از مصاحبه‌های عمیق نیمه‌ساخت‌یافته انجام شد. در این اثر تفسیرها، باورها و پنداشت‌های زنان مشهد در مورد تصمیمات و عملکرد‌های‌شان در مورد فرزندآوری به‌ویژه تمایل‌شان به کم‌فرزندی و تأخیر در فرزندآوری بررسی شد. نتایج نشان داد فرزندآوری پس از شروع زندگی مشترک مورد مذاکره زوجین قرار می‌گیرد. اطرافیان معمولاً تلاش می‌کنند در تصمیمات زوجین مداخله کنند، لکن این تلاش‌ها کم‌اثر است. دغدغه‌های فرزندمحور (به‌ویژه تربیتی) و والدمحور (اقتصادی، رفاهی و محدودیت‌زایی) موجب کم‌فرزندی و تأخیر در فرزندآوری می‌شود. پاره‌ای زمینه‌های ذهنی و عینی از جمله وجه ارزشی یافتن کم‌فرزندی و تمهیدات نهادیِ مشوق کم‌فرزندی موجب ترغیب زوج‌ها به کم‌فرزندی شده است. مشارکت‌کنندگان در مورد اثربخشی مشوق‌های رسمی تردید داشتند و از برنامه‌ریزی مبتنی بر شرایط شخصی برای فرزندآوری دفاع می‌کردند. از میان مزایای فرزندآوری به خصلت معنابخشی و مزایای روانی و ابزاری فرزندان (از جمله رفع تنهایی) به‌ویژه در سنین کهنسالی اشاره شد. مهم‌ترین معایب فرزندآوری در میان زنان مورد مطالعه محدودیت تعاملات و محدودیت پیگیری رشد شخصی بود.}, keywords_fa = {تنظیم خانواده,فرزندآوری,کم‌فرزندی,کنترل جمعیت}, url = {http://www.jsfc.ir/article_14922.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_14922_7de54b00c2d9d4a88d9ca4616a98a107.pdf} } @article { author = {Cheraghi, Mona and Mazaheri, Mohammad Ali and Moutabi, Fereshteh and Panaghi, Leila and Sadeqi, Mansourehsadat and Salmani, Khadijeh}, title = {Prediction of Marital Satisfaction on the Basis of Quality of Spouses’ Relationships with the Two Main Families}, journal = {}, volume = {8}, number = {31}, pages = {99-125}, year = {2015}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The existing research demonstrates that one of the most important predictors of divorce in Iranian society is interference of families of spouses in the couples’ affairs. The present prepare is an attempt to study the role of quality of spouses’ relationships with their main families in predicting their marital satisfaction. 109 available married women and 63 married men were selected. The instruments used included Enrich Marital Satisfaction Assessment instrument as well as a questionnaire for assessing the relations with the main families. The data were analyzed by employing Pearson’s correlation and stepwise regression analysis. The findings of the paper demonstrate that the variable of couples’ satisfaction with relations with the two families accounts for 40% of variation in marital satisfaction; 35% of variation in the couples’ relations, 28% of variation in conflict resolution and 32% of variations in ideal falsification. The results of the research also show that creation of connection between couples and main families plays an important role in marital satisfaction in Iranian society. The authors suggested specific preventive and curative interventions for promotion of couples’ relations with the main families.}, keywords = {marital satisfaction,Main Family,Spouse’s Family,Iranian Family}, title_fa = {پیش‌بینی رضایت زناشویی براساس کیفیت ارتباط همسران با دو خانواده‌ اصلی}, abstract_fa = {پژوهش‌‌های متعدد قبلی نشان داده‌اند که یکی از مهم‌ترین پیش‌بینی کننده‌‌های طلاق در جامعه ایران دخالت خانواده‌‌های همسران بوده است. پژوهش حاضر به‌منظور بررسی نقش کیفیت ارتباط همسران با خانواده‌‌های اصلی در پیش‌بینی رضایت زناشویی آنها انجام گردید. 109 زن و 63 مرد متأهل به‌شیوه در دسترس انتخاب شدند. ابزار‌های مورد استفاده عبارت بودند از انریچ چهار مقیاسی و پرسشنامه رابطه با خانواده‌‌های اصلی. داده‌‌های حاصل از پرسشنامه‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به‌گام تحلیل شدند. یافته‌‌های پژوهش نشان داد که متغیر خرسندی زوجین از ارتباط با دو خانواده، به‌تنهایی قادر به پیش‌بینی %40 واریانس رضایت زناشویی، %35 واریانس ارتباط زوجین، %28 واریانس حل تعارض و %32 واریانس تحریف آرمانی بوده است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که ایجاد پیوستگی بین زوجین و خانواده‌‌های اصلی نقش مهمی در رضایت‌مندی زناشویی در جامعه ایران ایفا می‌کند. مؤلفان بر لزوم طراحی مداخلات خاص پیشگیرانه و درمانی برای ارتقای رابطه بین همسران و خانواده‌‌های اصلی تأکید می‌ورزند.}, keywords_fa = {رضایت زناشویی,خانواده اصلی,خانواده همسر,خانواده ایرانی}, url = {http://www.jsfc.ir/article_14923.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_14923_6978b0da26edd5b302282f0316a5379c.pdf} } @article { author = {Bolandhematan, Keivan and Mohammadi, Shirkouh}, title = {Reasons Why Elites Do Not Immigrate: A Representation of Professorship Identity}, journal = {}, volume = {8}, number = {31}, pages = {127-153}, year = {2015}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The objective of this paper is to study the concept of academic identity and professorship identity through investigating the intellectual-valuational fundamentals of academics. Access to these fundamentals is difficult and requires an indirect method. Hence, attempts have been made to interpret the experiences of the academics who have had the experience of teaching at the foreign universities as well as Iranian universities on the margin. These academics of the universities on the margin have studied outside Iran and are still in contact with the top universities of the world, but their income  as well as educational and research facilities are not at standard level. Why these academics do not immigrate to other countries? Interpretive phenomenology was employed for the analysis of the problem and targeted sampling was continued to collect the data from amongst the said academics based on theoretical saturation. The results indicate that the said academics enjoy a valuational-intellectual system which is called “academic patriotism” here. This academic patriotism includes accompanying “the society” through establishing a dynamic connection with the body of the society; marketing for the university; working “for the society” through educating human force for the future and production of a knowledge that solves a problem of the society.}, keywords = {Academic Patriotism,Immigration of Elites,University Functions}, title_fa = {چرایی خودداری نخبگان از مهاجرت؛ بازنمایی هویت استادی}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف دستیابی به مفهوم هویت دانشگاهی و هویت استادی، به بررسی بنیادهای فکری ـ ارزشی دانشگاهیان پرداخته است. دستیابی به این بنیادها دشوار است و نیاز به اتخاذ رویکردی غیرمستقیم دارد. از این‌رو به تفسیر تجربه زیسته استادانی پرداخته شد که هم تجربه حضور در دانشگاه‌های خارج از کشور را داشته‌اند و هم در دانشگاهی در حاشیه کشور به‌انجام وظیفه مشغولاند. این استادان دانشگاه‌های حاشیه، در خارج از کشور آموزش دیده و هنوز هم در ارتباط با برترین دانشگاه‌های جهان هستند، ولی امکانات معیشتی و آموزشی و پژوهشی استادان حاشیه در سطحی مطلوب و حتی متعارف نیست؛ چرا این استادان به جاهای دیگر مهاجرت نمی‌کنند؟ برای یافتن پاسخ از پدیدارشناسی تفسیری بهره گرفته شد و با نمونه‌گیری هدفمند و کرانه‌ای از میان استادانی که ویژگی مذکور را داشتند تا حد اشباع نظری کار گردآوری داده‌ها ادامه یافت. تفسیر نتایج گویای آن است که این استادان برخوردار از یک نظام ارزشی ـ فکری ویژه‌اند که در اینجا «میهن‌پرستی آکادمیک» نامیده شد. این میهن‌پرستی آکادمیک، همراهی «با جامعه» از راه پدیدآوردنِ ارتباطی پویا با پیکره جامعه و بازاریابی برای دانشگاه و کار کردن «برای جامعه» است از راه آموزش نیروی انسانی برای آینده و تولید دانشی که گره‌ای از مشکلات جامعه بگشاید.}, keywords_fa = {نخبگان,فرار مغرها,مهاجرت,مهین‌پرستی آکادمیک}, url = {http://www.jsfc.ir/article_14924.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_14924_bba2c7308ba1d99711d74f8b0949070f.pdf} } @article { author = {Marzuqi, Rahamtullah and Amini, Mehrdad}, title = {Identification of Constructive Factors of University Implicit Curriculum through Confirma-tory Factor Analysis}, journal = {}, volume = {8}, number = {31}, pages = {155-172}, year = {2015}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The objective of this paper is identification and validation of the constructive factors of implicit university curriculum through sequential exploratory mixed method. Case study was used in the qualitative part. The participants were students of Shiraz University, selected from amongst the students of the humanities, educational administration and planning departments. The qualitative data were collected through semi-structured interviews with the students, upstream documents, review of related literature, and the existing research by using harmonization method and were analyzed through employment of cyclical process of analysis. The findings of the research indicate that the following seven conceptual codes are the constructive factors of implicit curriculum at the university: rules and regulations, physical structure and architecture, social atmosphere, rules of the game, communications, content and epistemological beliefs.}, keywords = {Implicit Curriculum,Factors of University Implicit Curriculum}, title_fa = {شناسایی عوامل موجدِ برنامه درسی ضمنی دانشگاهی با روش تحلیل عاملی تأییدی}, abstract_fa = {هدف پژوهش، شناسایی و اعتباریابی عوامل موجد برنامه درسی ضمنی دانشگاهی با استفاده از روش پژوهش ترکیبی متوالی اکتشافی بود. در بخش کیفی از روش مطالعه موردی استفاده گردید. شرکت‌کنندگان در پژوهش دانشجویان دانشگاه شیراز بودند که با روش نمونه‌گیری هدفمند از گروه علوم انسانی و رشته مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی انتخاب شدند. اطلاعات کیفی با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته با دانشجویان، اسناد بالادستی، بررسی پیشینه نظری و تحقیقات پیشین و به‌شیوه همسوسازی گردآوری و با استفاده از روش فرایند چرخه‌ای تحلیل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. براساس یافته‌های پژوهش هفت کد مفهومی شامل قوانین و مقررات، ساختار فیزیکی و معماری، جو اجتماعی، قواعد بازی، ارتباطات، محتوا و باورهای معرفت‌شناختی به‌عنوان عوامل ایجادکننده برنامه درسی ضمنی در دانشگاه شناسایی گردید.}, keywords_fa = {برنامه درسی ضمنی,عوامل برنامه درسی ضمنی دانشگاهی}, url = {http://www.jsfc.ir/article_14925.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_14925_9551f0c5349741ae5a7e955ee79f7942.pdf} } @article { author = {Mahmoudian, Hossein and Kochani Isfahani, Masoud and Moqadas, Saeed}, title = {Consumption of Media, Body Management and Pregnancy Behavior (A Study of Women Teachers in Yasuj)}, journal = {}, volume = {8}, number = {31}, pages = {173-196}, year = {2015}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Modern world is an interconnected space in which people in its different parts participate in a single common information system. The media are the main vehicles for this connectivity and can leave a strong impact on the attitudes of individuals towards aspects of family and childbearing. The media are also capable of changing the attitude of women toward the existing patterns of each culture through introducing ideal bodies and definitions of apparent beauty. Childbearing has always been related to women’s body, creating some biological and apparent changes in their bodies. It is perceived in many societies that pregnancy creates some disorders in body control and also some changes in the size and form of the body. The objective of this paper is to explain the differences in fertility behavior due to using and consuming media and the behaviors related to managing body among women teachers of the city of Yasuj. Survey method was employed and the data were collected by self-expression questionnaire. The findings indicate that with age control, use of internet and management of appearance of body have negative impacts and consumption of foreign media has positive impacts on fertility behavior. Also with age control, consumption of internet and foreign media and management of body appearance explain more than 42% of variations in fertility behavior of the sample.}, keywords = {Fertility behavior,Media consumption,Body Management,Yasuj}, title_fa = {مصرف رسانه، مدیریت بدن و رفتار باروری؛ مورد مطالعه: زنان معلم یاسوج}, abstract_fa = {دنیای نوین، فضای به‌هم پیوسته‌ای است که افراد در نقاط مختلف آن در یک نظام اطلاعاتی واحد مشارکت دارند. رسانه‌ها عامل اصلی این پیوستگی‌اند و می‌توانند تأثیر عمده‌ای بر نگرش افراد نسبت به ابعاد خانواده و فرزندآوری داشته باشند. همچنین رسانه‌ها این قابلیت را دارند تا با ارائه بدن‌های ایده‌آل و تعاریفی از زیبایی ظاهری، نگرش زنان نسبت به الگوهای موجود در هر فرهنگ را دستخوش تغییر قرار دهند. فرزندآوری همواره با بدن زنان در ارتباط بوده و تغییراتی زیستی و ظاهری را در بدن آنها پدید می‌آورد. در بسیاری از جوامع چنین تصور می‌شود که حاملگی اختلالاتی در کنترل بدن ایجاد و تغییراتی را در اندازه و شکل بدن ایجاد می‌کند. هدف این پژوهش تبیین تفاوت‌های باروری با استفاده از میزان مصرف رسانه‌ای و رفتارهای مرتبط با مدیریت بدن در بین زنان فرهنگی شهر یاسوج است. روش تحقیق این پژوهش کمّی و به‌شیوه پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه خود ابرازی انجام شده است. یافته‌های تحقیق نشان داد که با کنترل سن، استفاده از اینترنت و مدیریت ظاهر بدن، اثر منفی و مصرف رسانه خارجی اثر مثبت بر رفتار باروری دارد. همچنین با کنترل سن، مصرف اینترنت و رسانه خارجی و مدیریت ظاهر بدن بیش از %42 از تغییرات رفتار باروری را در بین نمونه مورد بررسی تبیین کرده است.}, keywords_fa = {رفتار باروری,مصرف رسانه,مدیریت بدن,یاسوج}, url = {http://www.jsfc.ir/article_14926.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_14926_ff84fed1c3caf1ddbcef3c0c4beb4667.pdf} }